Oj vad tiden går snabbt.....

I onsdags förra veckan var jag med Pete på skolning, vi tränade bla att kalla hunden till grundposition och så kom skolaren för att hälsa på (ta i hand) med oss förare sen hälsa på hunden, för våran del gick det fint jag trodde att Pete skulle hoppa upp och göra tassavtryck på hennes byxor men oj vad fel jag hade, sen fortsatte vi skolningen med att ha hunden kvar i grundposition men nu i liggande läge, sen skulle vi böja oss ner på huk, vad gör Pete då jo han sätter sej upp, blev väl förskräkt av min stora rumpa, gick bättre då jag först tog ett litet steg åt sidan och sen gick ner på huk, sen övade vi kontaktövningar och att möta andra hundar, det börjar sitta i ryggmärgen, Pete har inte fyrhjulsdriften på hela tiden nuförtiden.

Raffe har numer bara hemmaövningar, utställning och lydnad, hoppas så att vi skulle komma med i någon grupp för Raffe behöver social träning, jag må då kunna träna upp honom i lydnad men jag kan aldrig ge honom social träning om han inte får vara med andra hundar.

I lördags var vi till Kauhajoki på hundutställning, det gick ju sådär Raffe fick Eh (rött band), han måste växa till sej enligt domaren men hon tyckte att bara han får växa till sej så blir han nåt ;-)
Pete fick H(blått band) nära Eh men det räckte inte till det denna gång, fåse hur det går på nästa utställning om det blir H då också så kommer vi troligtvis att ha en paus, då kör vi 110% med lydnad.

I söndags var vi till Vörå och såg på AGIROTU 2007 vilken tillställning oj oj oj mycket hundar nästan 1000 under hela veckoslutet hade kommit till Vörå för att delta.
4 olika ringar där det tävlades mest hela tiden.
Lagtävlingen var jättespännande,lagtävling går ut på att 4 hundar av samma ras tävlar tillsammans i flygande starter då en hund avklarat banan får nästa genast springa iväg, ett lag med västgötaspetsar var med och de drog igenom banan snabbt.

Det är nåt jag också vill börja träna med mina hundar.