Jag var med Pete på skola igår, efter att ha regnat från och till under dagen så hade vi uppehåll till kvällen, det gick bra på skolan.

Vi gjorde mycket som vi fick lära oss på veckoslutskursen, vi satt först ett kryss i marken och ca två meter bort ett annat sen skulle vi gå som en 8 runt kryssen medan hunden skulle gå  fot, sen tränade vi kommandot sitt och satte hundarna på rad och de skulle sitta kvar en stund sen hade vi igen en sån träning som vi hade under veckoslutet med att vi stod mot varandra och alla hade en leksak att locka till sej hunden med för oss lyckades det på tredje försöket igen, Pete brydde sej inte om de andra fast de försökte locka till honom nej utan han vill inte orka stanna kvar tills an får kommando att komma hit.
Det är nåt vi måste träna.
Hade Pete ganska mycket lös eller så att kopplet hängde efter honom, ja han hölls ju vid min sida JAG MÅSTE BÖRJA LITA PÅ MIN HUND.
Har börjat med att ha både Pete och Raffe sittande då vi skall ut på promenad de skall sitta på stället tills jag har fått på mej utekläderna och satt på dem remmarna, för Pete lyckas detta till 80% utan att jag får kommendera honom sitt en gång till, Raffe orkar han med sitta still riktigt bra.

Egentligen är det så stor skillnad att ha två hundar vi har egentligen bara ett problem och det är att möta andra hundar då blir Raffe som ombytt kontakten är helt bortblåst raggen reser sej och han skäller, det är nåt vi MÅSTE få bort, jag har nu tagit ibruk "kolinapurkki" men har inte använt den ännu för nu har det inte kommit någon annan hund emot då vi varit ute.