Var igår med Pete till hundskolan det var 4 hundar och förare på plats och så skolaren förståss, Petes nos var inte fastväxt i "mattan" hela tiden igår ;-)

Vi övade bla sitta, ligga och att hunden skall stanna kvar då vi går bort, igår då det bara var 4 hundar så hade vi hundarna lösa, brukar ha Pete "lös"så att jag inte håller i kopplet men det släpar ju efter ifall han skulle få för sej att springa iväg så hinner jag trampa på kopplet, men nu tog vi bort hela kopplet och det kändes till en början lite "naket" nu var ju hunden lös på riktigt, men det gick bra för oss allihopa ingen rykte ihop med varandra fastän det var 3 hanar och 1 tik.

Var imåndags med Raffe på skolning också och han betedde sej som världens bästa hund, våran kontakt var igen sådär riktigt bra som en kontakt bara kan vara, Raffe skällde inte en enda gång, riktigt så man undrar vad är det nu? det fattas någonting, men kanske det är så att Raffe börjar känna sej trygg i min samvaro och har förstått att detta är mitt hem nu här får jag stanna.
Jag hade alltid emellanåt även Raffe "lös" ja med kopplet hängande efter men jag behövde inte mer än en gång trampa på det han höll sej vid min sida under hela timmen och TYST, vi tränade sitta, ligga, stå och stanna.

Nu gäller det bara för mej att få in hemmaträningen också så skall detta bli riktigt bra.