Så ser våran vecka ut, sen försöker jag verkligen träna lite nu som då med hundarna under veckan ibland mer ibland blir det mindre ja och ibland blir det inte av alls.

Fasade verkligen i måndags då jag åkte med Raffe till skolan, vi har ju börjat med att träna inomhus nu under vintern i Helsingby i ett gammalt mejeri,  Raffe hade aldrig varit där så jag väntade mej att han skulle yra omkring skällande som ett yrväder, men vad händer Raffe varken drar eller skäller, nåja ett par gånger försökte han men han sluta skälla då jag sa till åt honom !! Va är detta min hund????!!!! sen var kontakten superbrahan hade verkligen koll på mej var jag var och vad vi skulle göra, omgivningen och situationen var ny och overklig för honom men jag hoppas verkligen att detta håller i sej, för nu verkar det som om vi verkligen kommit igång med träningen.

Vi tränade bla att gå fot, sitta, grundpositionen, ligga och stå.

 

Petes tur var det igår, härligt att se hur ivrig och glad han blir då jag tar ut träningsryggsäcken ur skåpet och packar den han snurrar runt runt och vet inte vad han skall ta sej till, tänk vad en hund kan bli glad för lite"
Vi var bara 3 hundar och förare igår på plats så vi hade bra med rum, Petes näsa var fast i mattan inte brydde han sej om korven heller för den delen, jag bytte plats och där gick det mycket bättre, vi tränade att ha hunden att stanna vid kommando då du fortsätter gå, Pete stannar men förstår inte alltid att han måste STÅ… inte sätta sej ner "varför stå då man kan sitta"? nåja det är nåt vi skall försöka träna på under veckan så den saken sitter.