Kan man undra gick ut med hundarna direkt efter att jag kom från jobbet idag solen sken och vårkänslorna spred sej i kroppen, men efter en stund så försvann solen och dimman tog över...

Vi har en möss- vant- och sock-tjuv härhemma allt som lägs på batteriet på tork så försvinner, det är Raffe som är ifarten, då pojkarna klär på sej ytterkläderna då tror han att det är en  rolig lek försöker få tag i någon vante, eller mössa och sen springer han runt runt i huset som ett jehu, har man bråttom sen så är det ju inte så roligt.

Med Raffe tränar jag nu liggkommandot vid fotgående, vi har nu kommit så långt att vi går fot först några steg och sen då jag säger ligg så lägger han sej ner (oftast) nu har jag börjat ta ett par steg åt höger och sen tillbaks före jag belönar honom, det går framåt.

Imorgon skall jag med Pete på träning med honom tränar jag samma sak men nu kan jag fortsätta gå och oftast stannar han kvar liggande, har även börjat träna på att han skall stanna stående det har vi inte ännu under kontroll, sen är det apportpinnen nu som då.