Sommarn har anlänt åtminståne för tillfället, vi har nu semester både från jobb och hundträningar, känns så bra att bara få ta dagen som den kommer.

Denna vår har varit jobbig på alla sätt och vis har inte heller haft den tid över som jag velat ha för hundarna men jag har heller inte legat riktigt på latsidan, en kurs på 4 gånger deltog vi faktiskt i Pete, Raffe och jag vi var på en sån kurs att möta andra hundar då man är ute och går, tänk att de kan vara så olika dessa två götar, Pete bryr sej inte om andra hundar istort sätt då vi är ute och går men Raffe hujedamej vilket liv det kan bli, ibland i svaga stunder känns det som om jag har lust att ge upp, jag vill ha två hundar som jag kan gå ut på promenad var som helst utan att det blir en massa tjafs, men jag jobbar på det några möten har gått helt perfekt men sen ibland är det helt hopplöst, säkert beror mycket på mej om jag är stressad så då är ju hundarna det också mm.

Lite lydnad har vi nog tränat här hemma på gården men någon tävling lär det inte bli om inte då till hösten men det kommer en nästa sommar också och då får vi väl komma igen om inte före.

Hoppas ni alla har en riktigt fin sommar, nu skall vi ut i trädgården och springa lite energi av oss.

685208.jpg