Vilken dag vi haft, helt otroligt.....
Just hemkommen från Ylivieskautställningen hade anmält båda hundarna fastän Pete lite varit på "pension" från utställningarna eftersom det inte gick så bra för han för ca 1 år sedan, nåja vad händer idag då ????? Tack Marjo att du övertalade mej att ställa ut Pete.

Domare Zsolt Lokodi från Rumänien gillade verkligen Pete märker jag då jag lyfter upp Pete på bordet för jag hör bara excellent excellent om allt enda som han sa att han har lite stora ögon "little big eyes" vet då inte om det var negativt eller ej, men i den stunden tänkte jag att det här måste bli bättre än blått band vi får ljusrött jag är helt lycklig över det sen vinner han sin grupp och sen går han och tar SERT, CACIB och VSP helt otroligt detta kunde jag aldrig ens drömma om, nu har Pete 2 Sertifikat så nu pratar vi inte om "pension" mera nu fick jag mersmak igen och vill ha det tredje sertifikatet.
Kort kommer på dagens hjälte, men kamerans acku var slut den står nu på laddning så kort kommer.

Kändes så fint Tuija att få gå med dej i bästa tävlingen om "bästa han/tikhund" låt bästa hund vinna Karkki var bäst idag. Grattis till ROP.

Petes bedömning:

Excellent movement. Excellent topline. Straight strong back. little big eyes. Correct bite. Correct set and carriage or ears.

För Raffe gick det också bra han fick också ljusröttband och kom av alla hanhundarna på 4:de plats tack Tuija för hjälpen att du visade Raffe, trodde ju aldrig att jag skulle stå med två hundar som båda tävlar i bästa hanhundsklassen.

Raffes bedömning:

Good skull. Little light eyes. Correct bite. Good neck. little convax back. Correct set tail. Little short upperarm. Good backangualt ons. Excellent hairguality. Little open elbows, narrow hocks.

Vill även tacka Hanna med man för lån av utställningsrem, har själv bara en. Stort tack till Saana som tog hand om Pete och livade upp honom då jag var i ringen med Raffe, och sen vill jag tacka hon som förde Raffe i uppfödarklassen kom mej aldrig för att fråga vad du hette men tusen tack.
Jag var nog så glad och förvånad över Petes Sert att mina tankar var nog inte närvarande, förlåt mej men jag blev så glad och förvånad över framgången.
Tack Merja för trevligt resesällskap. 
Hoppas jag inte glömt och tacka någon.