Nu har det gått en tid sedan jag skrev här i bloggen, det händer mycket här nu så bloggandet har blivit lidande.

Jag skaffade en hage åt hundarna, helt perfekt känns bra att få ha dom där emellanåt, ännu skall det läggas tak över halva hagen.

1551724.jpg

1551735.jpg

Pete och Raffe trivdes från början i hagen, så det var ett jättebra köp.

Raffe har också hunnit vara på utställning i Vasa 27.4.08, det var 12 västgötaspetsar Raffe var i unghundsklassen, Domaren Pekka Teini hade lite svårt att avgöra om han tyckte om Raffes rörelser, vi fick springa många gånger fram och tillbaka fören han bestämde sig, själva kroppen var helt perfekt även lynnet men rörelserna var inte till sin fördel isynnerhet bakifrån "takajalat veivaa" han vävar med bakbenen!!  Nåja Raffe fick EH 3. Jag var nöjd med det.
Raffe uppförde sig i ringen helt korrekt så annat än nöjd kan jag inte vara.

1551717.jpg

Lika som bär Raffe och Optio (Raffe har svansen uppe och Optio har den nere.)

Lite sorligt att Raffe inte tränar aktivt nu under sommaren mest kommer det att bli hemmaträningar, Pete däremot tränar om måndagar nu under sommaren, vi har nu också flyttat träningarna utomhus det var andra gången i kväll, förra måndagen var nog nosen mestadels i marken och allt var så nytt och intressant  men idag gick det riktigt bra, Pete är nog en fin hund att träna med.
Kommer nog att ta med hundarna till agilityföreningen någongång på friaövningstiden en sån tid då man får gå och träna lydnad på eget begåv.

Idag klippte jag gräset för första gången för i år så nu har jag två götar med gröna tassar :-)