Vi hade riktig "möllilydnadstävling" i tisdags 5 hundar var med.

Jag får nog vara nöjd med vårat resultat eftersom vi inte tränat ordentligt och rösten min inte ännu är normal efter förkylningen.
Vi kom på 4 plats och fick ett 3:ans resultat poäng 138,5.

1. Domaren kommer fram och hälsar på hunden och föraren. 10 x 1 poäng Pete sitter snällt kvar :-)

2. Platsliggande i 2 minuter. 0 x 3 poäng, kääk det som varit vårat starka kort Pete steg upp 2 gånger jag gick tillbaks och gav kommando pånytt , nå det kan inte lyckas alla gånger.

Sen över till den individuella tävlingen-

3. Fotgående i koppel. 6,5 x 2 poäng, i början hade Pete förståss nosen nere i mattan och så fick jag korrigera ett par gånger positionen med kopplet.

4. Fotgående utan koppel. 8 x 4 poäng, samma sak nosen i mattan vid ett par tillfällen fick säga kommandot en gång på nytt. Men annars gick Pete som en singer.

5. Ligg under fotgående. 8 x 2 poäng, lite långsamt gick Pete ner i liggställning och så fick jag säga sitt två gånger.

6. Inkallning. 9,5 x 3 poäng. Snabbt och fint men llite sned grundposition.

7. Stå (stanna i stående ställning) vid fotgång. 9 x 2 poäng. Pete stanna men tog ett par steg efter kommandot.

8.Hopp över hinder. 6,5 x 2 poäng. Pete hade lite för bråttom över hindret han bara säga h i hyppy, men Pete stanna fint och stå efter hoppet sen då jag fick tillåtelse att gå till hunden så vad går jag och gör, jo jag smäller i med foten i hindret!!!!!!!!!! och Pete tar ett par steg åt sidan och sätter sej ner och ser helt förvirrad ut. Sånt får ju bara inte hända.......

9. Helhetsintryck. 8 x 1 poäng.

Ja så gick våran första tävling, och helt utan godisbitar, sen efter tävlingen fick Pete ordentligt med belöning, för det var nog jag igen som gjorde felen.