Påsken kom och påsken gick snabbt, Pete och Raffe har inte varit på hundskolan för jag råkade ut för förkylning idag är det ingen hundskola för Raffe nu ikväll då det är påsk, mestadels har jag tränat med Raffe mötande av andra hundar typiskt då man gör det så var är alla hundar som annars nog kommer emot, men vi fortsätter.

Pete har jag däremot tränat lydnat, gå fot svängningar, platssittande/liggande och inkallning, vi har även lite övat hopp, sen har jag lite kommit framåt med apportpinnen, nu har vi kommit så långt att han tar den i munnen villigt och då jag kastar iväg den så springer han glatt efter den (utan att morra eller skälla som han gjorde förr) hämtar pinnen och kommer tillbaks men han fäller den på marken direkt.

Imorgon skall vi ha tävlilng i lydnad på hundklubben, få se hur det går.